Victorious Warrior


看见我在哪里吗?呵呵。
我是老师,也是学生。学习内容没有固定课程,是随性的。一般我上的都是实践课,而且每一天都在进行;学术课嘛……就不一定了,要看我的导师如何安排。三天前就刚好有一堂:)

班上同学的年龄层很广,有五十多岁的祖母级人物、三十岁的妈妈、二十多岁的年轻小伙子、还有年纪小到仍在学院读书的弟弟们。职业背景方面,有在大公司的上班族、在学府教学育人的老师和讲师、来自旅行社的导游、通过网络卖汉堡的老板、学生学生和学生、还有绝大部分是在教会侍奉的牧师和准牧师们。

没错,我们是被神呼召和拣选的子民,上的课是为了装备自己为神国赢一场漂亮的仗!

很多学生爱抱怨他们读书有多辛苦,Come on! 想想你们有多轻松自在吧!毕竟还是好好地生活在这个地球上,处在不愁吃不愁穿的阶段,只要专心上课、听课、做功课就行了耶。(我甚至怀疑,其实很多学生读书的终极目的,也就纯粹是读书而已@@)

我敢说,我读的书、我听的课和我做的功课,都是超级无敌高难度的;是比考个律师执照、当个有牌的医师、精明的总策划什么的,都还要再难个N倍。嘿,绝对没有瞎扯噢!我学习如何正面与恶势力交锋,如何稳守自己的皇族立场,如何攻破被扭曲的歪风,如何 Download 及擅用最先进的武器,如何随时 Update 最新的思考模式,如何在众多杂乱讯号中正确地与天堂的网路线连接……

听起来很精彩刺激吧?



我是学生,也是老师。
因为自己以学生身份先走了这么一段更加艰辛的道路,所以换上老师的身份后显得惬意多了。

在灵界打了漂亮的胜仗,怎么可能在世界落败呢?哈哈哈哈哈哈!

Stand therefore, having girded your waist with truth, having put on the breastplate of righteousnessand having shod your feet with the preparation of the gospel of peaceabove all, taking the shield of faith with which you will be able to quench all the fiery darts of the wicked one. And take the helmet of salvation, and the sword of the Spirit, which is the word of God; praying always with all prayer and supplication in the Spirit, being watchful to this end with all perseverance and supplication for all the saints— and for me, that utterance may be given to me, that I may open my mouth boldly to make known the mystery of the gospel, for which I am an ambassador in chains; that in it I may speak boldly, as I ought to speak. (Ephesians 6: 14-20 NKJV)

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 Her Story All Rights Reserved

Design by Dzignine, Distributed by Blogger Blog Templates